zaterdag 5 april 2014

Inkleuren van de moestuin #14

Ik wil graag een beetje regen voor de moestuin, warmte en zon is leuk, maar zonder vocht kiemt er amper wat. Ieder jaar probeer ik uien groot te brengen, terwijl ik heus wel weet dat die boeren in Zeeland dat veel beter kunnen. Hoe zouden ze dat toch doen vraag ik mij weleens af. Ik zaai als het geregend heeft en ze in het weerbericht het een en ander aan neerslag voorspellen. Maar zodra ik het uienzaad gezaaid heb bedenken de wolken zich en regent het uhm, waarschijnlijk bij die boeren in Zeeland. Gelukkig heb ik meer pijlen op mijn boog. Ik heb tuinbonen in een bloembak gezaaid en die moeten de grond in voordat ze nog groter worden. Daarnaast zijn de pootaardappelen al mooi voorgekiemd en wordt het tijd dat ze ondergronds gaan. Op mijn hurken zit ik later bij het wortelvak te kijken, echt geen enkele ui te bekennen - het is om te huilen.  

Geen opmerkingen: