dinsdag 22 april 2014

Logeren

We, mijn broer en ik, hebben het er wel vaker over gehad om mijn moeder eens onder de arm te nemen en mee uit logeren te nemen. Ik dacht als jij daar zin in hebt . . . veel plezier. Waarom logeert ze nu dan toch bij mij ? Ik weet niet precies hoe het gekomen is. Ze wilde ook liever een hele week dan alleen een paar dagen. Niet dat dat veel zegt, want gister na dag #1 had ze het gevoel dat ze al een hele week hier was. Nou had ik haar ook behoorlijk op sleeptouw genomen. En nu ik haar hier heb, weet ik het zeker - die bovenkamer is niet op orde. Maar het is ook nog niet helemaal hutserderfluts. Ik weet nog steeds niet hoe ik het noemen moet. Ze kan b.v. beneden moeilijk het toilet vinden en dat is knap lastig als je erg nodig moet. Ook stond ze rustig om 6 uur op terwijl hubby G. opstond om naar het werk te gaan. Dat was op zich niet zo erg, maar ik kan weinig waardering opbrengen voor iemand die bij mij de slaapkamer op stommelt en het licht aandoet - zeker niet als ik nog half in coma lig. We komen de dag door met boodschappen doen, koffie drinken, eten, T drinken en in de tuin werken. Net was ik het even zat en heb haar een handwerkboek in de handen geduwd. Ga dat maar even bekijken. Even rust, even tijd om te typen.

Geen opmerkingen: