donderdag 24 april 2014

Achter de geranimos

Geranimo
Ik zit al wat jaren achter de geraniums, niet dat ik daar nou mee zit. Een plaatselijke vereniging leurt er ieder jaar mee en dan schaf ik er wat aan. Ze hebben een ruime keuze en ze brengen ze langs de deur wat wil een mens nog meer. Dit jaar heb ik een klein probleem . . . de winter was lang niet koud genoeg en de meeste van mijn geraniums hebben dat geweld dus moeiteloos doorstaan. De kans dat ze nu nog het loodje leggen door een nacht met nachtvorst daalt zienderogen.  

Hangers
De hangers zagen er raar uit, hun ranken waren hard en wit uitgeslagen. Wat moet ik ermee dacht ik, zouden ze dit probleem in Spanje ook hebben ? Ik heb alles wat er doods uitzag weggeknipt en heb er toen wat verse aarde en een lading pony mest bijgedaan. Af en toe doe ik er wat extra water bij en zie, het gaat de goede kant op.

Moederdag
Straks is het weer bijna Moederdag en dan komen ze weer, de verkopers van de geraniums. Wat ga ik ze vertellen ? Dat ik pas weer koop als ze er ook een echte winter bijleveren ? Ik denk dat het dit jaar echte Moederdag geraniums worden, voor het balkon van mijn moeder. Daar heb je altijd het idee dat je op een winderige poolkap staat, daar gaan ze vast wel dood of de winter nou kwakkelt of niet.

Geen opmerkingen: