dinsdag 8 april 2014

Lekker weer

Toen ik vanochtend goed wakker was en naar buiten keek waren ze er al, de bollenpoters. Heel rustig maar gestaag verandert de akker in een akker met nette bedden. Een vrachtwagen vol met kisten pootgoed erbij en gaan met die banaan. Ik wrijf de ogen nog eens uit, ontbijt, voer de kippen en ga bij de buurman kijken of er al meer lammeren zijn. Terwijl ik met de buurman en de nieuwbakken en aanstaande moeders keuvel barst er een bui los. Wij staan droog in de schuur, de trekker piloot zit droog in zijn tractor en het mannetje op de bollenpoter zit vol in het weer. Weer thuisgekomen besluit ik een was te draaien ook al kan die niet buiten drogen. De ochtend gaat vanzelf voorbij, ik besteed tijd aan mijn minst favoriete hobby - poetsen. Ik poets de badcel, de gootsteen in de bijkeuken en het toilet. Af en toe werp ik eens een blik naar buiten, zon en regen en de boer hij ploegde voort. Ik heb medelijden met het mannetje achterop, maar ja het weer is het weer.

Geen opmerkingen: