dinsdag 29 april 2014

Een weekje logeren

Ma is gelukkig weer naar huis, hoeveel dement geweld kan men aan ? Hoe vaak kun je naar hetzelfde verhaal luisteren ? Hoe vaak kun je zonder ongedurig te worden vertellen welke dag of tijd het is ? Hoe vaak kun je vertellen dat snorremans niet opgetild wil worden of dat je niet weet waar hij op dit moment uithangt ? Hoe kun je niet gek worden, vooral als de herinneringen die tot vervelens toe verteld worden vaak negatief zijn ? Als je een huis verbouwt vergeet je de tegenvallers redelijk snel weer, op het moment zelf is het vervelend maar later heb je er weinig last meer van. Daarom is het zo opvallend dat mijn moeder juist negatieve dingen onthouden heeft. Komt dat door de impact, die ze gemaakt hebben ? Geen idee. Met mijn eigen set herinneringen kon ik bij haar ook wel iets vinden, maar het valt allemaal bar tegen. De afgelopen week waren er maar twee dingen, die ik heel opvallend vond. Ze ging een keer helemaal zelfstandig naar buiten en parkeerde zichzelf in het zonnetje. Dat lijkt niet opvallend, maar eigen initiatief is iets waar ze maar een vingerhoed vol van heeft. En tijdens een tripje naar Rees zei ze bij de aanblik van de Rijn, ze vertellen je op school een heleboel dingen over de Rijn, ze vertellen je alleen niet hoe breed hij is. Op zo'n moment denk ik, kijk er zit toch nog iemand in.

Geen opmerkingen: