dinsdag 22 juli 2014

Opa

Opa moet voordat hij onder het mes gaat voor een x aantal onderzoeken naar het ziekenhuis. Mijn schoonvader is op maandag met hem mee geweest. Maar op de oppas-dag van mijn schoonvader, moet opa ook nog naar het ziekenhuis. En dan heb ik opeens het dilemma wat veel vaders en moeders hebben, wat te doen met het kind ? In mijn geval dus mijn logee.

Kiezen
Ze is oud genoeg om te kunnen kiezen en de keuze is, met mij en opa naar het ziekenhuis of met opa W. naar zijn oppaskindjes. Ze hoefde er niet lang over na te denken, ze wilde mee naar de andere kindjes. Ik heb wel uitgelegd dat dat betekent zonder gezeur op tijd naar bed en vroeg opstaan. En ik weet niet of het door die uitleg kwam, maar dat ging allemaal vlekkeloos. Terwijl ik met kleine oogjes pap stond te koken huppelde zij al vrolijk rond.

Ziekenhuis
Naar een ziekenhuis gaan betekent vooral veel wachten, een kwartier hier en een kwartier daar. Je moet er maar het beste van maken en zo keuvel ik met opa over dit en over dat. De cardioloog beslist dat er nog een onderzoek gedaan moet worden, maar gelukkig past dat ergens binnen het schema dat we die dag al hebben. Als afsluiting moeten we naar radiologie, een zuster brengt opa wat ze "zijn borrel" noemt. Een borrel in een bruine literfles waar hij een halfuur over mag doen met daarna een onderzoek dat bijna een halfuur duurt.

Stuk
Je hele dag is stuk na zo'n halve dag ziekenhuis, je moet er heen, je hebt de onderzoekjes en je gaat weer naar huis. Ik was natuurlijk ook mijn middagboterham weer vergeten en als ik bij opa ben eet ik wat koekjes om dat te compenseren. Opa ziet dat hoofdschuddend aan. Daarna ga ik naar huis, hubby G. is er al. Later komt mijn schoonvader de logee weer brengen en wat heeft die gehad . . . een super leuke dag. Gelukkig maar.
    

Geen opmerkingen: