dinsdag 1 juli 2014

Moestuin volière

Als ik strijk heb ik altijd een muziekje op staan en uitzicht op de moestuin. Ik zie dat merels de witte bessen ontdekt hebben en dat als ik niet snel ben ik zelf niets meer krijg. Ik strijk en strijk, ik hum mee met Johnny Cash. Ik probeer niet te veel na te denken, de strijk komt vandaag niet af, want er zit een nieuwe lading in de machine. Johnny Cash en de ruziënde merels worden onderbroken door een andere klank. Ik kijk verstoord op en kijk of ik de oorsprong van het gepiep vinden kan.


Tropisch
Nou weet ik wel dat het steeds warmer wordt en dat het steeds meer gaat regenen, maar dat heeft me toch niet voorbereid op het zien van een tropische vogel op de bonenstaken. Over de bonenstaken hebben we een net gespannen omdat we anders te veel concurrentie van gaaien, kraaien en eksters hebben. Zo'n net is bedoeld om de vogels buiten te houden, niet om vogels binnen te houden. Deze vogel heeft overduidelijk het buskruit niet uitgevonden, want zelfs als hij op het net naast een gat zit, steekt hij zijn kop niet naar buiten. Je vraagt je ook af waarom hij bij de bonen zit, want hij lijkt ze niet lekker te vinden. Net als de dierenambulance arriveert, om onze tropische gast op te komen halen, besluit hij dat hij toch liever vrij is.




Geen opmerkingen: