vrijdag 4 juli 2014

Paint it black

Toen we 11 jaar geleden de schuur bouwden en de planken van het geval zwart verfden, kregen de deuren ook een lik zwart mee. De planken krijgen iedere zoveel tijd een nieuwe lik zwart. Nu de deuren een nieuw verfje nodig hebben staat het idee om ze opnieuw zwart te verven me tegen. Ik zie een zwarte deur en ik wil er graag een kleurtje op.

Blauw
Mij lijkt blauw wel een mooie kleur en zo kreeg ik dus een kudde kleurwaaiers in de hand geduwd. Die Qual der Wahl noemen Duitsers dat, dus ga ik over tot elimineren. Van de negen waaiers dank ik er eerst vijf af, daarna kruis ik zes kleuren aan. Uit die zes kiezen we er een - klaar. Na de eerste blik in de verfpot keken we elkaar aan en zeiden in koor - zo licht. Gelukkig moeten er meerdere lagen op, dus als we het straks te licht vinden, dan kunnen we de aflak 1 tint donkerder nemen. Voor muurverf hanteer ik die regel altijd al, omdat ik de kleur anders altijd zo licht vind, maar voor gewone verf durfde ik dat in eerste instantie niet aan. Waar is die kleurwaaier ?

Geen opmerkingen: