dinsdag 29 juli 2014

Peren, nu al ?

Ja nu al, de slechte vallen al een tijdje uit de bomen.

Groen
In de jonge suikerperen boom zitten minder peren, maar ze zijn wel groter. Ik plukte er een aantal om te proberen, ze zagen er namelijk nogal groen uit. N-H suikerperen zijn meestal geler als ze rijp zijn, maar ze zijn heerlijk na een dag op de fruitschaal.

Rood
We hebben ook een heel zielig boompje, daar zaten oorspronkelijk welgeteld 3 peren aan. Er bleef er maar 1 over en toen ik hem bewonderde zat er opeens helemaal geen peer meer aan het boompje. Ik was nogal verbaasd, ik dacht namelijk dat het een stoofpeer was en dat hij nog een tijdje zou moeten hangen. Dus maar eens in de documentatie gedoken, het is een rode Clapp's, dus gewoon een handpeer. Hij ligt nu een paar dagen op de fruitschaal - niet lang meer, denk ik . . .
 

Geen opmerkingen: