woensdag 16 juli 2014

Waar ik ben ?

Ik ben hiero ! Hier, zie je me niet ? Ik zat dus in de grindbak en raapte pruimen, de vieze in de kleine emmer, de goede in de grote emmer. Geen hoogstaand werk, maar wel nodig. Het was lekker weer en ik heb er maar niet te veel bij nagedacht.

Schoonzus
Ik heb mijn schoonzus wel gemaild dat het hoog tijd is dat ze langskomt, maar aangezien ze niet naast de deur woont kan ik daar niet op wachten. Tegen de tijd dat ze langskomen hangen er waarschijnlijk nog meer dan  voldoende pruimen aan de boom.


Sapketel
Ik heb anderhalve emmer pruimen gewassen en heel in een kaasdoek in de sapketel gedaan. Na vier uur stomen hadden we 6,5 liter pruimensap. Dat is eigenlijk op het randje, als er nog iets meer in zit loopt de opvangbak over. Hubby G. heeft geproefd en riep zuur. Zelf proef ik nooit als het sap nog heet is, ik vind warm sap net zo goor als warme melk. Maar stel het is gekoeld ook nog steeds zuur . . . mag ik dan bedanken ?   

Geen opmerkingen: