maandag 5 januari 2015

Een goed begin . . .

Hubby G komt thuis en meldt vanaf de achterdeur dat hij denkt dat hij een hersenschudding heeft. In eerste instantie denk ik dat hij een grapje maakt - maar ik ga voor de zekerheid even kijken. Hij is al druk bezig om zich uit zijn fietskleren te bevrijden en probeert de badcel te bereiken.

Gehavend
De rechterkant van zijn gezicht is een bloederig geheel, de huisvrouw in mij gooit zijn bebloede kleren meteen in koud water. Ik hoor het verhaal aan, voorwiel weggegleden en toen het fietspad van dichtbij bekeken, daarna via de kortste weg naar huis gefietst. Hij vraagt of hij thuis is of het geen droom is. Ik zie schaafwonden en aan de hoeveelheid bloed te zien heeft hij ook ergens een jaap in zijn gezicht. Het is mij duidelijk, ik ga de huisartsenpraktijk bellen.
 
Patat
Bij de huisarts wordt hij door de assistente nader bekeken, de jaap boven zijn oog moet door de dokter gehecht worden. Een van de huisartsen kwijt zich van die taak, en maakt de schaafwonden voorzichtig schoon. Het advies is rustig aan doen, koelen en bij heftig braken weer contact opnemen. Thuisgekomen zoek ik in de vriezer naar iets geschikts om de wond mee te koelen, het beste dat ik vinden kan is een aangebroken zak patat. Note to self: de EHBO kit uitbreiden met een zak diepvries doperwten.
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

oei, en is het alleen bij schaafwonden gebleven en 's avonds de ontdooide frieten eten?

Else zei

Schaafwonden en een hechting, een blauw oog en inderdaad - friet toe.