dinsdag 6 januari 2015

Het is groen en het . . .

Het is groen en het . . . hangt aan een stokje in de moestuin. De moestuin wordt kaler en kaler en zo ontdek ik een stokje met een aanhanger of cliffhanger, net hoe je het noemen wilt.

Wijsheid
Hij zal moeten verhuizen voordat de moestuin gespit wordt, maar waarheen ? Hij hangt daar redelijk open in weer en wind. Zou dat echt goed gaan, zonder regen- of bontjas aan ? Weet zo'n rups wat hij doet en komt er volgend jaar een koninginnenpage uit deze pop ? Hij hangt aan een stokje dat je bij hanggeraniums krijgt, na een seizoen in de moestuin knappen die stokjes al af als je er alleen al naar kijkt.

Zijn of haar leven hangt aan een zijden draadje !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wij hebben er zo eens ene gered en in een steriliseerbokaal met het stokje waar hij aanhing gestopt. Die heeft heeeeeeeel lang in de veranda gestaan en ik ging regelmatig kijken. Mijn moeder had er ook een maar omdat het zolang duurde had zij hem in de vuilbak gekieperd. En diezelfde dag is de koningin eruit gekomen. Dus ik bel mijn moeder op en zij heeft hem terug uit de vuilbak gehaald al half vlinder.
Ze zaten op het peekeslof bij mijn vader in den hof. Dus ik dacht dat die alleen op peekeslof zaten (omdat hij er nog wel zo vindt.)

martine aka bep

Else zei

De rupsen zijn heel mooi en je hebt weinig last van ze, ze zitten op schermbloemigen - dit jaar zaten ze in de venkel, maar ik heb ze ook wel in de wortels (peekes) gehad. Maar nog nooit heb ik zo'n vlinder gezien. Een weckpot heb ik wel, nu moet ik alleen nog aan een veranda zien te komen.