donderdag 15 januari 2015

Grijze luchten

Grijze wolkenluchten, geen zon, veel regen, grote plassen op het land, ik kreeg er schoon genoeg van. Ik twijfel al een tijdje of ik voor mijn schone moeder een droomvogel sjaal zou breien en in een poging om de grijzigheid te bestrijden heb ik het patroon gekocht. Niet twijfelen, doen.

Roodpaars
Tsja en dan heb je natuurlijk nooit het juiste garen in huis, toch ? Dus je ontvlucht de grijze wolken en de regen en dompelt jezelf onder in een wolwinkel. Heerlijk, kleur, garen, stofjes, warmte - een oase. In mijn gedachten was de droomvogel donkergrijs onderbroken door rode of paarse veren. Donkergrijs was er niet en het grijs is lichter geworden, voor de veren heb ik nu een kleur waar paars, rood, oranje en groengele accenten inzitten. Voor de zekerheid nam ik ook een lange rondbreinaald mee, je zal er maar om verlegen zitten.  
 

Geen opmerkingen: