zaterdag 3 januari 2015

Oude sok

Ooit woonde ik naast een rijtje bejaardenwoningen, als de buuf haar zuster op bezoek had werd er niet alleen geklept en koffie gedronken - nee, er werd ook gebreid. Veelkleurige sokken maakten ze, stink jaloers was ik daar op. Hoe kun je breien, praten en koffiedrinken tegelijk ? Hoe worden die sokken even groot als je altijd maar aan het beppen bent onder het breien ? En wat is dat voor wol ?

Vragen
Over de grootte van de sokken deden de dames achteloos - we leggen ze naast elkaar en dan zien we wel of het goed is. Dat mooie patroon dat kreeg je vanzelf als je het juiste type sokkenwol gebruikte. Ondertussen ben ik er wel achter dat er meerdere wolfabrikanten zijn, die dat soort sokkenwol maken. En hoe brei je sokken, tsja het was de dames met de paplepel ingegoten. Ik ben al vele paren sokken verder en ik moet zeggen ik leer nog steeds.

Tegelijk
Als ik mijn breiwerk meeneem op de zondagse koffievisite ben ik bij thuiskomst nooit een steek verder. De vraag blijft hoe kun je breien, praten en koffiedrinken tegelijk ?

Geen opmerkingen: