zondag 29 juni 2014

Hobbydoosdag 2014

Ik ben pas kort aanwezig op de hobbydoos, ik keuvel daar in de koffiecorner met mede hobbyisten. Als iemand vast zit in een patroon veer ik op, leuk een beetje de grijze cellen laten werken. En als er verder weinig te doen is kijk ik eens wat andere mensen voor leuks gemaakt hebben.

Hobbydoosdag
Alhoewel het forum aan een webwinkel vast zit, is het forum een ja hoe moet ik dat zeggen ? Het forum zou zonder die winkel ook heel goed kunnen bestaan, het heeft een eigen identiteit. De hobbydoosdagen worden niet door de winkel, maar door leden van het forum georganiseerd. Stel je hebt ruimte voor een blik kakelende dames en zin, dan kun je zo'n dag organiseren. Je gooit een balletje op binnen het forum en je ziet dan wel waar het schip strandt. Deze keer was het festijn in A'doorn.

Leuk
Wat er zo leuk is aan zo'n dag ? Nou dat iemand een gehaakte pannekoek uit de tas haalt en zegt kan iemand mij hiermee helpen, want dit moet eigenlijk de kop van een beer zijn. En terwijl je een kopje venkelT drinkt (ziekjes was ik) zie je dat de pannekoek, na teruggehaakt te zijn, zich transformeert tot de kop van een beer. Dat iemand bijna van zijn stoel van verbazing valt als iemand met de mes methode zit te haken. Dat ziet er namelijk heel apart uit als je dat niet gewend bent. En gewoon dat je eens ziet, wie zich toch achter die cryptische namen op het forum verschuilen. Dat mensen, die elkaar alleen maar van de mail en het forum kennen, elkaar eens in het echt zien.

Spul
Er waren tassen met garen, die van eigenaar verwisselden. Er waren boeken en tijdschriften ter inzage en ook exemplaren die op zoek naar een nieuw baasje waren. Ik ben zo gelukkig, ik heb een heel vet boek over stranded colourwork aan mijn bieb toe kunnen voegen. Als ik er alleen al naar kijk begin ik te kwijlen of ik er ooit iets uit brei is absoluut een 2e. Er waren drankjes en hapjes. En alhoewel we binnen zaten was het buiten ook lekker weer, zodat je even kon ontsnappen uit de kakafonie, die mensen met een yen voor handwerk voort kunnen brengen.

Mannen
Voor je het weet is zo'n dag weer voorbij, de mensen die van ver komen begin het eerst te wiebelen. Als op een bepaald moment de mannen ook weer thuiskomen na een dagje rond A'doorn, dan weet je het - het wordt tijd om je spullen bij elkaar te zoeken. Thuis lijst je deze mooie dag dan weer in.
 

Geen opmerkingen: