donderdag 5 juni 2014

Balkonia #3

Als je net doet alsof je huis een tent is, moet je het wel goed doen. Ook al heb je een rustdag, je gaat natuurlijk wel voor je tent zitten. Alleen hoosbuien en windkracht 10 jagen je de voortent in.

Rustdag
De voorspelling was dat woensdag regenachtig zou zijn en dus de minst mooie dag van de week. Woensdag wordt onze rustdag, ahem. Omdat we alsof doen, hebben we toch een koelkast en die koelkast is een beetje uhm leeg. We gaan dus boodschappen doen, maar alleen de hoogst noodzakelijke. Tijdens de boodschappen komen we mijn schoonmoeder tegen en we houden familieberaad over wat de slimste route naar Arnhem is.

Moeilijk
Vakantie in Balkonia is moeilijk, als je telefoon gaat . . . neem je hem dan op ? Ja. Als hij voor een 2e keer gaat, neem je hem dan op ? Zucht. A, een van ma's buurvrouwen belt, voor ons de liefste. Het is een aftast gesprek, niet een alarm of een schrik-niet gesprek. Of ik weet dat ma weer gevallen is - ja. Of we ma nog gesproken hebben - ja. Bij gelegenheid belt, praat en wandelt ze met ma. Als ze ma een tijd lang niet ziet wordt ze ongerust en belt ze even. Als ik bij mijn moeder geweest ben ga ik soms even bij haar langs, even weer in evenwicht komen.
D belt, D is een oud-collega en vriend, ik vind dat D erg op mijn broer lijkt. Bij mijn broer komt een ongeluk nooit alleen, het moet altijd dramatisch zijn. Met de hamer op je duim slaan is nooit genoeg, dat is bij D ook het geval. Ik heb voor zijn problemen geen oplossing, zijn ideeën zijn de mijne niet en vice versa. Maar misschien ben ik voor D wel wat vele anderen voor mij zijn, een uitlaatklep. Even een rustpunt waar je stoom af kunt blazen zodat je weer even verder kunt.
  

Geen opmerkingen: