woensdag 11 juni 2014

De 1e dag

De 1e dag na de vakantie is altijd even wennen, mijn wekker doet het nog steeds niet. In de vakantie was dat niet erg, maar nu is dat onhandig. Note to self: wekker opnieuw programmeren.

Bult
Er ligt een enorme bult was, ik zet een cd op en begin, zo simpel is het eigenlijk je moet gewoon beginnen. Als de cd af is, is de bult nog steeds een bult dat wordt morgen nog een 2e strijksessie. 

Score
Ik maak de balans op van de afgelopen vakantie week, 132km gefietst en 8km gewandeld. Dat is niet slecht maar met dat tempo kun je niet binnen een week naar Parijs fietsen. Naar Parijs fietsen is waarschijnlijk toch een brug te ver voor mij, niet qua afstand maar omdat je de onzekerheid onderweg voor lief moet nemen. Nee, naar Parijs fietsen als dagdroom is volgens mij vele malen beter dan als realiteit.
Aantal gelezen boeken een stuk of zes, ook dat is geen slechte score voor een weekje vakantie.
Als ik voor de spiegel sta om te kijken of ik bruin geworden ben, zie ik dat ik nog steeds een kind van mijn vader ben. Mijn vader, die nooit een korte broek droeg en nooit in de zon kwam had ieder jaar een bruine kop boven de witte boord van zijn overhemd. En ondanks dat ik de hele tijd smeer en onder de parasol zit ben ik toch aardig aangebrand geraakt. Normaal gesproken ben ik met warm weer liever binnen omdat ik hooikoorts heb, maar op de camping kun je niet anders dan buiten zijn. Het zal ook wel door het fietsen komen, als je beweegt in de buitenlucht bruin je vaak het mooist op.

Verrassing
Ik ga eens achter de computer zitten en schrijf wat, ik lees mijn mail. Mijn broer mailt dat hij van plan is volgende week zondag naar onze moeder te gaan. Maar omdat hij er een datum bijschrijft zie ik dat hij zo iemand is, die zondag niet als laatste dag van de week ziet. En dat betekent dus ook dat ik nu niet hoef te bedenken wanneer ik ga, nou ja over een paar weken pas. Omdat het mooi weer buiten is eet ik buiten, ik grijp een boek mee en verlies mezelf. Nog een heel klein beetje vakantie.

 
 

Geen opmerkingen: