maandag 16 juni 2014

Logeerkamer

Mijn broer, schoonzus en nichtje komen volgend weekend logeren, eerder hoefde ik alleen maar even een stofzuiger en -doek door de logeerkamer te halen. Maar sinds ik een breimachine heb lijkt de logeerkamer meer op een atelier. En dan een atelier waar een bom ontploft is.

Opruimen
Het is buiten regenachtig, geen beter moment dan nu om op te gaan ruimen. Niet nadenken, gewoon beginnen. Het probleem is, dat al mijn spullen zich op de logeerkamer lijken te hebben verzameld. De naaimachine van mijn oma, die doorgebrand is, komt op het overleggen met hubby lijstje. De kast staat vol met boeken vooral omdat, toen mijn vader overleed, ik gestopt ben met het verkopen ervan. Ook met lezen trouwens. De boeken komen op een ander lijstje, ze kunnen daar wel blijven staan, maar dat wil ik niet. Ik wil ruimte.

Wol
Sinds de aankoop van een breimachine ben ik in een wolhamster veranderd en dat is te zien. Het hele bed ligt vol met een regenboog van bollen wol, de bovenkant van de boekenkast staat vol met konen en de tafel . . . laat ik over de tafel dan maar zwijgen. Ik verzamel restjes wol, ik stapel plastic dozen tot een toren, de breibladen vormen stapels in de boekenkast. Na 3 kwartier begint er iets lucht in te komen, iets.

Vaker
Het ziet er opgeruimder uit, maar de breimachines staan aardig in de weg, er zal dus ook nog wat heen en weer geschoven moeten worden. Ik zou ze ook nog helemaal op kunnen ruimen, maar dat ga ik pas doen als het echt niet anders kan. Straks heb ik een enorm opgeruimd atelier annex logeerkamer. Als ze nou vaker komen, dan blijft dat misschien zo !!!
 

Geen opmerkingen: