zondag 8 juni 2014

Balkonia #5 1/2

Als je net doet alsof je huis een tent is, moet je het wel goed doen. De vuile was zie je later wel.

Hitte
Ze voorspellen een plak pinkster weekend dus gaan we vroeg op pad naar de mooie plantjes kweker. Wat we nodig hebben ? Bamboestokken. Bij de kweker liggen de stokken in een oude kas op lengte gesorteerd. Je mag ze zelf pakken, ze worden niet per bos, maar gewoon per stuk verkocht. En ik wil een hangverbena en knal afrikaantjes hebben. De verbena wordt een mooi rood exemplaar en de afrikaantjes hebben de kleur van citroenen. Thuisgekomen gaan de plantjes in een emmer met een bodempje water, wachten tot het iets geschikter weer is om ze uit te planten.

Later
Later is nu, dus ik besluit om de wasmachine aan het werk te zetten. Met dit weer is de was al haast droog tegen de tijd dat je het aan de molen hebt hangen. Ik keer alle wasmanden om en bekijk de buit, uiteindelijk was ik vier keer. Dat het allemaal gestreken moet worden verdring ik nog even.

Moestuin
Voor onze tent ligt een moestuin en de doperwten beginnen mooi te worden. Zouden het er genoeg zijn voor een maaltje ? Gewapend met vergiet en een schaartje ga ik het bonen bos in. Doperwten oogsten is vooral goed kijken, de peulen mogen niet te dun zijn en ze spelen vaak verstoppertje. De peulen, die je over het hoofd ziet, zijn later vaak te dik geworden om nog lekker te zijn. Als je in Engeland bent krijg je soms van die hele lekkere grote erwten voorgeschoteld, ik vraag me af of dat een bepaald ras is.
De probleemloze teelt van venkelknollen levert toch een klein probleempje op. De konijnen schijnen venkel ook erg lekker te vinden. Hubby G. belooft er gaas omheen te zetten, morgenochtend.

Warm
Zelfs als je rustig in je campingstoel blijft zitten zweet je, ik serveer limonade en perenijsjes. Ik beweeg met de schaduw mee en lees een boek, we zijn nog op vakantie toch ?
  
 

Geen opmerkingen: