maandag 2 juni 2014

In Flex Ibel

Hubby G. heeft 2 weken vrij en hij oppert om de 2e week met de tent op stap te gaan. Eh ? Ik ben hier totaal niet op voorbereid en vraag waar zou je dan heen willen ? De Elzas, dat is een beetje ver, de Eifel, dat is al iets dichterbij en als alternatief opper ik Zeeland. We halen in de bieb camping- en streekgidsen. Ik bekijk het weerbericht, aan het begin van de week is het niet echt warm, dan voorspellen ze regen en daarna wordt het knoertheet. Ik wordt er niet vrolijk van, wordt het in Zeeland beter weer ? Nee. Wordt het in het noorden van Duitsland beter weer ? Nee. Het thuisweerbericht is nog het mooist.

Knorrig
Mijn knorrige ik komt boven. Ik heb geen zin om de hele auto vol te laden met van alles om dan een dag te moeten rijden en ook nog een dag weer terug. Dan een of twee dagen weg te regenen en eventueel ook nog een dag knallende koppijn te hebben omdat ik uit mijn ritme ben. Hoeveel blijft er dan nog over van 1 week, vakantie hoort ontspannend te zijn. Op het laatste moment tegen mij roepen, we kunnen wel een weekje met de tent weg, zonder voorbereiding valt bij mij niet in de categorie ontspanning. Ik stel voor om de volgende vakantie wel goed te plannen en opper om vakantie in Balkonia te vieren. 

Balkonia
Vakantie in Balkonia is ook niet echt makkelijk, maar je hoeft er in ieder geval niet meer dan 300km voor te reizen. De trippenenveloppe komt op tafel, we kiezen er 2 uit en ik schud er nog 2 uit mijn mouw plus een rustdag. Welke trip we op welke dag gaan maken laten we nog in het midden en plannen we kort van te voren, zo flexibel ben ik nog wel. Maar verder blijkt mijn flexibiliteit er toch een te zijn die meer op een looien deur lijkt.
 

Geen opmerkingen: