zondag 22 juni 2014

Deurtje van de mol

Grofweg van maart tot oktober droog ik de was buiten aan de droogmolen. Voor de droogmolen hebben we een anker in het gras staan, die wordt afgesloten met een dop. Die dop wordt hier altijd schertsend het deurtje van de mol genoemd. Als je de kleur van het deurtje van de mol weet kun je rustig in de winkel een 2e anker kopen. In dezelfde kleur dan, want Brabantia heeft de diameter van de ankers op kleur gecodeerd.


Rood
Onze deurtje van de mol is rood, nou ja vaal rood craquelé. Ons deurtje is al een paar jaar aan vervanging toe, want het is niet alleen bros - ik heb het ook al eens geraakt met de grasmaaier. Ik heb al eens in de winkel naar zo'n dop gevraagd, zonder resultaat. Dus ik was al helemaal in de stemming voor een beste brief naar de klantenservice van Brabantia, maar dat was onnodig. Even googelen en daar waren ze, gewoon on line te bestellen bij Brabantia en zowaar een dagje later had ik ze in de brievenbus. Eentje als reserve en eentje om te gebruiken. We hebben nu een mooier grastapijt dan in de voetbalstadions van Brazilië, heel hip, groen met een felrode stip.  

Geen opmerkingen: