woensdag 18 juni 2014

Nieuwe afwasborstel gezocht #2

In de natuurwinkel valt mijn oog op een afwasborstel, die ik nog niet eerder gezien heb. Hij is groen van kleur, maar of hij ook echt groen is moet in de praktijk blijken. Echt goedkoop zijn ze niet, maar de kop is afneembaar en die kun je dan vervangen, ik zwicht.

Kassa
Bij de kassadame informeer ik of het wat is. De reactie: Ik heb zelf nog afwasborstels van de hema, dus ik kan het niet zeggen. De borstel komt met veel blabla op de markt, ik ben gerecycled, mijn borstels zijn vervangbaar, maar er is dus nog niemand, die tegen mij zegt: deze afwasborstel is fantastisch.

Huisbandtest
Ik leg de afwasborstel gewoon klaar, hubby G sputtert een beetje hij begon net gewend te raken aan de meisjes afwasborstel van de Sorbo. We wassen maar 1 keer per dag af en borstelen tussendoor hooguit een vieze pan uit. Nu, na drie weken, staan de haren al alle kanten uit en er valt dus niet meer goed mee af te wassen.

Groen
Het idee van een afneembare borstelkop spreekt me aan, de kop zit ook goed vast en floept niet zomaar los. Maar de haren van de borstel zijn niet van een goede kwaliteit. Volgens de website van ecoforce zijn de haren tough and resilient, wat zegt u - taai en veerkrachtig. Nee, dat is een leuke reclametekst en ik kan het niet met ze eens zijn, het groenste aan de afwasborstel is simpelweg zijn kleur.
 

Geen opmerkingen: