maandag 9 juni 2014

Balkonia #5 2/3

Als je net doet alsof je huis een tent is, moet je het wel goed doen. Je hebt een kilo boeken bij je en die moeten uit.

Nattigheid
Omdat dit soort weer ook altijd samen gaat met regen en onweer besluit ik om de bieten, afrikaantjes en de kolen uit te planten. Op zich een goed idee alleen breekt de zon door en wordt het opeens snikheet. Ik ga op zoek naar tuinfleece en knip dat in stukken om de net uitgeplante bieten te beschermen.

Koffie
Tijdens de koffie visite bij opa bekijk ik het werk van de tuinmannen, ze hebben gedaan wat in dit seizoen kan. Omdat de planten tot aan de dakgoot groeiden en de ramen niet meer gewassen werden heb ik voor opa een klacht bij de woningbouwvereniging ingediend. Ze waren hogelijk verbaasd, ja dat mag ook wel vooral omdat ze al eerder beloofd hadden dat er iets aan zou gebeuren. Opa meldt dat meteen de dag erna de glazenwassers er waren of dat toeval was is maar zeer de vraag. De man van de groenvoorziening heeft beloofd dat ze in de winter de boel verder terug gaan snoeien zodat de jungle beteugeld blijft. Terwijl we koffie drinken horen we een angstaanjagend geluid. Het duurt even voor ik het geluid plaatsen kan, omdat het zo warm is gaan de koepels van de binnenstraat open. Moet ik daar ook nog over klagen vraag ik en iedereen moet lachen.


Dreigend
We gaan naar de tent want er pakken zich donkere wolken samen. Het ene moment snikheet, het volgende moment regen en later op de dag . . . perfect bbq weer. We hebben zelf kolen een alu bakje en we lenen een los rooster bij de schoonouders. We grutten door de vriezer, wat steengrill vlees, speklappen en gemarineerde lam. Hubby G. knutselt een portable bbq in elkaar, daar bemoei ik me verder niet mee. Hij laat me het rooster zien en zegt mooi hè hoe ze dat maken. Dat kunnen ze bij de bakker ook en laat hem de bovenkant van mijn stukje abrikozenvlaai zien. Zelfde techniek, ander materiaal.

Geen opmerkingen: