maandag 29 december 2014

Achter #2

Het schrijven heeft momenteel een hoofdrol of beter gezegd, het is meer overschrijven.

Digitaliseren
Ik heb allemaal losse aantekeningen vanaf 2011, mijn ouders kwamen bij de gemeente op de radar omdat ze als hamsters hun nest voor de komende winter aan het bekleden waren. 2011 werd 2012 en de aambeien van mijn vader waren geen aambeien maar kanker. Bestralen, opereren, nooit meer op volle kracht komen en overlijden. Een alleen achter blijvende "zorg mijdende" dementerende moeder in 2013. Je eigen huishouden en je moeder drijvende houden in 2014 - alles komt voorbij.

Macht
Nu ik alles overschrijf, bekijk ik het van een afstand - ik zie de veranderingen in het gedrag van mijn moeder. Je ziet dat ze, als een kiezel in een snel stromende beek, gladder wordt. Ze zeggen wel dat kennis macht is - maar macht waarover ?
 

Geen opmerkingen: