maandag 22 december 2014

Ma lender

Vorig jaar heb ik erg getwijfeld, maar dit jaar heb ik maar gewoon gedaan en een kalender voor mijn moeder aangeschaft. En toen maar knippen en plakken. Op iedere maand een papiertje geplakt met de telefoonnummers van de kinderen en van de huisarts. Daarna alle verjaardagen in het juiste hokje ingevuld, de sterfdag van mijn vader aangetekend en een kerstpapiertje op de kerstdagen geplakt.

Uitdaging
Hoe zorg je dat jouw moeder de kalender niet zoek maakt, zoals alle andere dingen die ze zoekmaakt ? Vastmetselen ? Dus ik heb de kalender ontleed, de maanden februari tot en met december liggen veilig bij mij. Januari heb ik met 4 stukjes plakband op ooghoogte op haar voordeur geplakt, het plaatje hangt erboven. Voor december heb ik een kladje gemaakt, die maand is toch al bijna op.

Jarig
Mijn moeder belt, en ik vraag wat is er ? Ik ben de datum kwijt, what's new denk ik. Ben je nou al jarig geweest ? Ik was gister bij je. Uhm reageert ze, het is heel erg met me, ik weet het niet meer. Ik heb gisteren een kalender op je deur geplakt, daar moet je de dagen dan maar van afstrepen. Ja dat zal ik dan maar gaan doen, maar wat is het vandaag ? De 19e. Januari ? Nee, december. O, dus we krijgen de kerst nog. Ja. Daarna vertelt ze me dat ze net met de buuf gepraat heeft, ik vraag maar niet met welke. Ze meldt dat de zon schijnt en dat ze een blokje omgaat. We bellen af.

Vraag
Maandenlang heeft ze me niet gebeld, nu opeens wel. Zou het komen omdat ze nu elke dag meermalen langs de kalender loopt ? Gaat ze me nu iedere keer bellen als ze twijfelt of ik al jarig ben geweest ? Blijft ze me straks na mijn jaardag ook bellen om te vragen of ze er wel aan gedacht heeft ? No good deed goes unpunished.
 

Geen opmerkingen: