zaterdag 6 december 2014

Gevallen

We zijn op bezoek bij T&M, vrienden in Apeldoorn. Eigenlijk kwamen we om onze handtekening op T's gips te zetten, maar er zat zo'n mooie sok omheen, dus dat zou jammer zijn. Jammer van die mooie sok. Na de middag stelt M voor om naar de beekbergse wolhal te gaan - ja, ik wil. Al kun je je pinpas beter thuis laten als je daarheen gaat, ik noem het altijd het wolhalla. We laten de mannen thuis, die vermaken zich wel.

Japan
De wolhal is echt een belevenis, ik vergaap me aan de "Noro", die ik nog nooit eerder in het echie gezien heb. Mooi, apart en reteduur - mijn pinpas trekt van schrik krom.


Limiet
Ik heb mezelf in gedachten een limiet gesteld, 1 bol sokkenwol en 1 bolletje katoen. Dat is meestal goed te doen al is kiezen moeilijk. Als je maar 1 bol sokkenwol koopt, laat je minstens 99 andere mooie leuke bollen achter. Ik kies uiteindelijk een bol Phil Folk 100, ik moest aan zeegroen denken maar officieel heet de kleur "Menthe". Groen met allerlei kleurtjes erdoorheen, ik krijg acuut zin om komende winter een enorme berg sokken te breien.

Jetje
Tegenwoordig kun je katoen ook al in de mooiste melanges krijgen, maar ik wil nog koorden knutselen voor de gordijnen, dus ik kies een saaie kleur. Bruin gemĂȘleerde "Cotone" van Lana Grossa. Zodra ik mijn limiet bereikt heb ga ik richting uitgang, snel naar huis, voor ik nog voor iets anders val.
 

Geen opmerkingen: