zondag 14 december 2014

Spruitjes

Hoe vaak kun je spruitjes eten ? Gekookte spruitjes, spruitjesstamppot en dan ? Ik struikelde over een bericht bij de ezeldame, spruitjes simpel en snel. Simpel en snel en anders dan anders, dat klinkt veelbelovend.

Anders
Je maakt de spruitjes schoon, snijdt ze doormidden en hussel ze door het sausje. Je legt ze op een vel bakpapier in een voorverwarmde oven (250 °C). Zo'n 10 tot 12 minuten later zijn ze gaar, dan meng je ze met geraspte kaas en wat olie (of met het sausje uit de gussied up version). Ze smaakten prima, maar ze koelen snel af, de kaas smelt amper en je eet dus lauwe spruitjes.

Strijdplan 
Ik weet al dat er een volgende keer komt, maar dan haal ik de spruitjes iets eerder uit de oven. In een ovenschaal husselen met olie en kaas en hup de oven weer in. Ik kan haast niet wachten, ben ik echt dat kind van vroeger ?
 

Geen opmerkingen: