zaterdag 13 december 2014

Irritatie

Ik irriteer mezelf vaak zat, vaak ook opzettelijk. Als ik dat nou in de weg zet, dan ruim ik het vast wel een keer op, dat soort strategieën. Uit het oog, werkt bij mij niet. Deze week viel mij op dat er nog steeds een zak met dekens in de schuur stond. Dekens, die zijn bedoeld voor een asiel of anders toch op zijn minst voor de kledingcontainer. Ik begon te rekenen, hoe lang ze daar al stonden, het antwoord stond me allerminst aan - al zeker twee jaar, het zouden er ook drie kunnen zijn.

Actie
De dekens komen bij mijn ouders vandaan, uit de tijd dat ik er iedere week heenging om te helpen met opruimen. Ik heb ooit een kofferbak met dekens en handdoeken naar het plaatselijke asiel gebracht, maar ik kreeg er zo'n rare reactie dat ik er niet een tweede keer heen wilde. De dekens, die ik later nog kreeg stonden nu nog steeds in de schuur. Nu ik ze in het oog gekregen had moest er acuut iets gebeuren - nu nu nu !

Warmte
Ik heb de zak leeggehaald en heb de dekens gewassen. Een ouderwetse deken heb ik voor onze eigen haarbal in een doos gelegd. En voor de andere drie dekens heb ik een ander adres gevonden, na drie jaar werd dat wel eens tijd. 
 

Geen opmerkingen: