woensdag 21 mei 2014

Odin 2014 #21

Crazy woensdag
Ik probeer mijn woensdagen altijd vrij te houden, omdat woensdag een van de weinige dagen is waarop ik iets moet doen. Iets wat niet op een andere dag kan, woensdag is de ophaaldag van mijn odin tas. Kan iemand me dan vertellen waarom woensdag toch vaak zo chaotisch uitpakt ? Omdat ik ja tegen een afspraak bij de dokter zeg ? Omdat als ik bij de dokter geweest ben wel meteen even een nette broek voor de aanstaande begrafenis kan kopen ? En omdat als ik thuis ben blijkt dat mijn schoonmoeder een PC met kuren heeft, zoiets ? Nou ja, PC bekijken, hmm, odin tas halen, langs de kaaswinkel, schoonmoeder bellen hmm. T drinken en dan maar eens proberen de PC uit de gordijnen te halen. 

Tas
Terwijl ik T drink kan ik wel even een stukje typen, de aardkloot laten weten wat er in de tas zit. Prei, misome, courgette, rode eikenbladsla en cherry (darling) pruim tomaatjes. De tomaatjes zijn verre van rood en worden verbannen naar het raamkozijn. De sla is slapjes en gaat in het water, die gaat er vanavond meteen aan. De misome is erg nat, ik hevel de stronkjes over naar een papieren zak. Zelf dacht ik erover om van een groente tas over te stappen op een fruit tas, maar nij nader inzien is dat niet erg praktisch. De moestuin levert nog weinig groente, maar wel iedere avond een vergiet vol met aardbeien. Kun je van aardbeien ook genoeg krijgen ? Misschien, maar de aardbeientijd is voorbij voordat je er erg in hebt. Genieten nu het nog kan.

Geen opmerkingen: