woensdag 28 mei 2014

Odin 2014 #22

Ik had eigenlijk al willen wisselen van groente- naar fruit-tas, ieder jaar hetzelfde gedoe. Ik kan niet goed inschatten wat het kantelmoment van de moestuin is.
Dus ik heb de sprong gewaagd, de volgende tas zal een fruit-tas zijn. En dan zul je zien dat ik over twee weken tot over mijn oren in de rode bessen zit, zoiets. Of dat alle slakroppen en raapjes miraculeus verpieterd zijn, weet je wat - we zien wel. Don't borrow trouble.

Groente tas
De groente tas is deze keer een geheel Nederlandse productie. Spitskool, witlof, raapstelen, radijsjes en komkommer. Ik heb al een paar radijsjes ingesneden en in een kommetje koud waren gegooid - lekker voor straks bij de lasagne.
De raapstelen komen waarschijnlijk morgen aan de beurt. Op het begeleidende blaadje staat een recept voor spaghetti met raapsteeltjes, misschien is dat wat. Wel zonder de spaghetti, want omdat ik spaghetti zo onhandig op te bergen vind heb ik dat niet meer in huis. Fusili met raapsteeltjes, dat klinkt toch ook prima ? 

Geen opmerkingen: